Room Zero – How to Create Room Zero Objects and Sprites

Room Zero – How to Create Room Zero Objects and Sprites

kamer nul

Room Zero is een cloudgebaseerde softwareoplossing die vermogensbeheerders ondersteunt bij het voldoen aan al hun AUM & Stroom gegevensvereisten over de afdelingen Financiën en Distributie met één enkele gouden brondataset. Het komt voort uit de behoefte om zich aan te sluiten bij de datasets die opduiken in de wereld van financiën en distributie (verkoop en marketing) binnen een vermogensbeheerbedrijf, waardoor de behoefte aan silo’s wordt weggenomen en gegevensredundantie wordt verminderd.

Het bedrijf biedt een reeks gespecialiseerde oplossingen om aan deze behoeften te voldoen, waaronder een oplossing die GAM Investments ondersteunt bij het voldoen aan zijn AUM & Flow data-eisen door data van de afdelingen Finance en Distribution samen te brengen in één gouden dataset. De software was een winnaar van een competitief Proof of Concept-selectieproces en is al live binnen GAM Investments om te voldoen aan de behoeften van AUM & Stroom dataconsumenten wereldwijd, waardoor het niet langer nodig is om ongelijksoortige, niet-samengevoegde datasets over meerdere afdelingen te delen.

Er zijn verschillende lagen in de kamereditor die je kunt gebruiken om de objecten en sprites te maken die je nodig hebt voor je spel. Deze omvatten de sprite-laag, instantielaag en activalaag. De sprite-laag is de meest voorkomende en kan worden gebruikt om elk type sprite te maken dat je maar kunt bedenken. U kunt sprites aan deze laag toevoegen door er simpelweg op te klikken in de activabrowser en ze vervolgens naar de werkruimte van de ruimte-editor te slepen.

Instance-laag

Op een instantielaag kun je alle instanties plaatsen van de objecten die je nodig hebt voor het spel. U kunt met deze laag sprites, sequenties en elk ander soort object maken. U kunt deze laag ook gebruiken om grafische effecten toe te voegen die u misschien niet in een instantie wilt plaatsen.

Wanneer u een instantielaag maakt in de ruimte-editor, kunt u de X/Y-coördinaten specificeren voor de objecten die u aan de laag toevoegt door ze naar de werkruimte van de ruimte-editor te slepen. U kunt er ook voor kiezen om de X/Y-coördinaten negatief te maken, zodat ze in de tegenovergestelde richting van de oorsprong van de ruimte staan.

De sprite-laag is de belangrijkste laag in de room-editor en wordt gebruikt om de sprites te maken die je nodig hebt voor je spel. U kunt sprites, animaties en elk ander soort object maken met behulp van de sprite-laag door ze naar de ruimte-editor te slepen.

U kunt deze laag ook gebruiken om een achtergrondafbeelding aan de ruimte toe te voegen. Dit kan handig zijn om je game een interessanter en meeslepender uiterlijk te geven.

Deze laag kan ook worden gebruikt om de texturen toe te voegen die je nodig hebt voor je spel. U kunt dit doen door de textuur naar de ruimte-editor te slepen of door deze helemaal opnieuw te maken.

Ten slotte kan deze laag worden gebruikt om het geluidseffect toe te voegen dat je nodig hebt voor je spel. U kunt dit ook doen door de audio naar de ruimte-editor te slepen of door deze in een externe toepassing zoals Audacity te maken.

Hamm Sten

Website: